התנהלות נכונה בהגשת תביעה נגד רשלנות עירייה

כל עירייה נושאת בחבות ואחריות למקרי רשלנות או כישלון בטיפול בבעיות או מחדלים שונים שנמצאים במסגרת אחריותה. הפרת האחריות פירושה עילה להגשת תביעה מתאימה, וחשוב לדעת איך להתנהל נכון בהתאם לכל מקרה.

מאמר זה מדגים את המקרים בהם ניתן לתבוע את העירייה, ומסביר את חשיבות שכירת שירותי עורך דין מומחה בתחום, להתנהלות נכונה בתהליך.

הגשת תביעת נזיקין נגד העיריה

ניתן לתבוע את העיריה בתביעת נזיקין כדי להשיג פיצוי לנזק שנגרם לתובע. למרות שדיני נזיקין הם חלק מהמשפט האזרחי, ניתן להפעילם גם נגד גופים ציבוריים כגון עיריות ורשויות מקומיות. העילה העיקרית נגד עירייה בתביעת רשלנות היא עוולת הפרת החובה החקוקה.

עוולה זו רלוונטית במקרים בהם העיריה התרשלה במילוי חובותיה כלפי תושבי העיר, ולא מילאה את תחומי אחריותה ברמה סבירה כפי שכל עירייה או רשות מקומית אחרת הייתה נוהגת באופן סביר, וכתוצאה מהפרת האחריות, נגרם נזק לתושב העיר.

המקרים בהם ניתן לתבוע את העיריה בעילת רשלנות

תושבי העיר עלולים לחוות נזקים כתוצאה ממחדלים או פעולות שבוצעו על ידי נציגי העיריה. כך, למשל, אחריות העיריה היא להתקין תאורת רחוב תקינה, לתחזק את המדרכות בעיר, לתחזק גנים, בתי ספר וכל מוסד חינוכי אחר, להקפיד על פינוי אשפה וניקיון קבוע של העיר, להפעיל ניידות פיקוח לבדיקת תקינות כל השטחים הציבוריים, ולנקוט בכל פעולה שמאפשרת איכות חיים לתובעי העיר.

אבל קיימים מקרים בהם העיריה מתרשלת במילוי חובותיה, כמו למשל בתרחישים הבאים:

  • עץ שנוטה ליפול, שממוקם בשטח ציבורי, נשבר כתוצאה ממזג אוויר סוער וגרם לפגיעת אזרחים או רכוש כמו מכוניות שחנו מתחת לעץ, במחדל שהיה ניתן למנוע עם גיזום הולם.
  • תאורת הרחוב שאינה תקינה, הובילה למצב בו הולך רגל שהלך בחשיכה נפל.
  • נפילה כתוצאה מפגיעת מדרכה שבורה או סדוקה.
  • נזק לרכוש שמקורו בהצפה ברחוב בו מערכת הניקוז אינה תקינה.

אלו הן דוגמאות למקרים בהם תושבי העיר יכולים לתבוע את העיריה בתביעת נזיקין, בעילת רשלנות, וכמובן שקיימים תרחישים דומים רבים אחרים שבהם ניתן להוכיח שהעירייה לא השתמשה בכל הכלים העומדים לרשותה, ולא נקטה בכל האמצעים החוקתיים הנדרשים על מנת להגן על בטיחות תושבי העיר.

התנהלות נכונה בהגשת תביעה נגד העיריה

לאחר גרימת נזק כתוצאה ממחדל או רשלנות של העיריה, חשוב להבין איך להתנהל נכון ובזהירות, מכיוון שהתנהלות שאינה מקצועית, ללא ליווי וייצוג של עורך דין מומחה בתחום, תוביל לכישלון התביעה.

הנקודה שחשוב להפנים היא שאין זה מספיק לפנות לעורך דין, אלא לוודא שלעורך הדין שאת שירותיו אתם שוכרים, יש מומחיות פרטנית בייצוג לקוחות מול עיריות ורשויות מקומיות בתביעות רשלנות.

עורך הדין המתאים יודע להוכיח את אחריות העיריה למחדל או למפגע נשוא התביעה, ויודע להביס טענות משפטיות של עורך דין מטעם העיריה, לפיהן תושב העיר שנפגע היה צריך לנקוט במשנה זהירות כדי למנוע את הפגיעה.

בשורה התחתונה, חשוב לפנות לעורך דין מומחה בתחום כדי להתנהל נכון

אנשים רבים אינם מודעים לזכויות המוקנות להם על פי חוק לתבוע את העיריה בעילת רשלנות בהפרת חובה חקוקה. הגשת תביעה זו היא תחום מומחיות פרטני שיש רק לעורך דין מומחה בתחום.

כדי להגיש תביעה נגד העיריה, חשוב לקבל ייעוץ, ייצוג וליווי של עורך דין מומחה בתחום שיש לו ניסיון עשיר בהגשת תביעות רשלנות עיריות. עורך הדין יכין את התביעה, ויקבע את התשתית הראייתית ההולמת לכל מקרה, עד להשגת הפסיקה המתאימה.

שתף את המאמר:
ווטסאפ
פייסבוק
טלגרם
לינקדאין
אימייל
הדפסה

מאמרים קשורים