הגשת תביעת רשלנות נגד העירייה

במקרים בהם תושבי העיר נפצעים או נופלים בשטחים ציבוריים או ברחובות העיר, או בכל שטח ציבורי שמוגדר באחריות העירייה, לתושבים שנפגעו יש את הזכות החוקית לתבוע את העירייה בגין רשלנות או מחדל.

הזכאות החוקית המוקנה לתושבי העיר להגיש תביעת רשלנות נגד העירייה

במהלך פגיעה בשטח ציבורי, כמו למשל פגיעה מחפץ שהונח ברחוב על ידי העיריה, כמו פח אשפה, או סדק במדרכה שגרם לנפילה, תאורה שאינה תקינה או כל מכשול אחר שנמצא בתחום אחריות העיריה לבטיחות התושבים, יתכן שתתקיים עילת תביעת רשלנות נגד העיריה ודרישה לפיצוי.

גם אם הנזק אינו גופני אלא נוגע לרכוש, כמו למשל פגיעה ברכב כתוצאה מנפילת עץ רעוע או בור שנפער בכביש, ניתן להגיש תביעת נזיקין נגד העיריה. הנקודה שחשוב להפנים היא שהעירייה היא גוף ציבורי שמחויב בהפעלה נאותה של הסמכויות המוקנות לה על פי דין, ולנקוט בכל האמצעים הסבירים על מנת למנוע תרחישי נזקים בתחום השיפוט שלה.

מאפייני הגשת תביעה נגד העירייה

תביעת נזיקין שמוגשת נגד העיריה צריכה להיות מוגשת בכפוף לייעוץ משפטי של עורך דין מומחה לדיני נזיקין, שמסייע בהתנהלות נכונה. אלו מאפייני הגשת תביעת רשלנות נגד העירייה:

עדויות של עדי ראיה. אם במקום התאונה נכחו עדי ראייה, יש לגבות את עדותם ולאסוף את פרטיהם על מנת שתהיה אפשרות ליצור איתם קשר במקרה הצורך.

תיעוד מקום התאונה. עם התרחשות הפגיעה, יש לצלם את המקום בו התרחשה הפגיעה, כולל המפגע שהיה אחראי לתאונה, מכל זווית אפשרית. את הראיות יש לשמור לשם הצגתן במסגרת התביעה.

יצירת קשר עם המוקד העירוני. יש להתקשר למוקד 106 כדי לדווח על המפגע בשטח הציבורי, ולתעד את הפנייה.

קבלת טיפול רפואי בהקדם. חשוב לקבל טיפול רפואי בהקדם ובמידת הצורך ולתעד את הטיפול שהתקבל, על מנת לחזק את עילת התביעה.

התנהלות מקצועית של עורך דין מומחה בתחום

עורך הדין יקבע אם הפגיעה נובעת מרשלנות העיריה, ואם מתקיימת עילה להגשת תביעה. במקרה שכן, הפנייה הראשונה תהיה במכתב תביעה, שיתעד את פרטי המקרה, יקבע את רשלנות העירייה, בצירוף מסמכים רלוונטיים, צילומים או כל ראיה אחרת שנדרשת.

במקרה בו נציגי העיריה יסכימו לטענות המועלות נגד העיריה במכתב הדרישה, לנפגע יוצע סכום פיצוי, ובמקרה זה אין צורך בדיונים משפטיים. אבל במקרה בו נציגי העירייה דוחים את הטענות של הנפגע, וטוענים, למשל, שהיה עליו להיזהר, עורך הדין יגיש נגד העיריה ונגד חברת הביטוח שלה, תביעת נזיקין.

הוכחת חבות העיריה וקביעת הרשלנות

לשם הוכחת עילת התביעה, יש לספק ראיות שתומכות באחריות העיריה להתרחשות הפגיעה, כמו גם להוכיח את הנזק שנגרם לתובע. יש לצרף לכתב התביעה את הראיות הרלוונטיות, כולל חוות דעת רפואית שקובעת את הנכות הקבועה או הזמנית שנגרמה כתוצאה מהפגיעה.

עם הגשת תביעת נזיקין נגד העיריה, השופט יבחן את שאלת הרשלנות של העיריה בהפרת החובה החקוקה לבטיחות התושבים. השופט יבחן את הפרת חובת הזהירות כלפי התובע, את הנזק שנגרם, ואת הקשר הסיבתי בין הפרת החובה לבין הנזק שנגרם, בכפוף למבחני עוולת הרשלנות.

בשורה התחתונה, חשוב למצות את הזכויות החוקיות ללא חשש

עורך דין דניאל חלדרוב, מומחה בדיני נזיקין, מסביר ללקוחותיו את זכויותיהם במהלך פגישת ייעוץ, ומסייע להם להחליט על הגשת התביעה, שכוללת את כל הראיות הרלוונטיות להוכחת הפגיעה או הנזק שנגרם כתוצאה מההתנהלות הרשלנית של העיריה, או בעקבות מחדל למלא את חובותיה כלפי התושבים.

שתף את המאמר:
ווטסאפ
פייסבוק
טלגרם
לינקדאין
אימייל
הדפסה

מאמרים קשורים