מהם נזקי רכוש, רכב ובית? ואיך עורך דין מומחה בתחום יכול לעזור?

התנהלות משפטית נכונה בכל מקרה של נזקי רכוש רכב ובית, תאפשר קבלת פיצוי בגין הנזקים שנגרמו, כמו גם האפשרות לממש את מלוא הזכויות המשפטיות. עורך דין מומחה בדיני נזיקין יספק לכם ייעוץ והכוונה מתאימים לאורך כל התהליך, עם הכנת כתב תביעה, וייצוג מול נציגי חברות הביטוח, או בדיונים בבית המשפט.

מאמר זה מסביר מהם נזקי רכוש ומציג מספר תרחישים שעלולים להוביל לנזקי רכוש, רכב ובית, ומסביר את חשיבות קבלת הייעוץ המשפטי לכל מקרה.

נזקי בית ופגיעה ברכוש הביתי

במקרים בהם מתרחשים נזקים בבית כתוצאה מנזקים שמתרחשים בדירה בקומה מעל, כמו למשל מקרי דליפות מים שיוצרים נזקים לדירה בקומה שמתחת, יש צורך בהזמנת שירותי מומחה שיעריך את גובה הנזק, כדי שניתן יהיה להגיש תביעה לבעל הדירה או לחברת הביטוח, במידה וקיימת פוליסת ביטוח דירה.

נזקי רכב נפרדים מנזקי גוף

נזקי רכב מוגדרים כנזקים שנגרמים לגוף הרכב, לאחר תאונות דרכים. נזקים אלו נפרדים מנזקי הגוף שנגרמים כתוצאה מהתאונה, ובמקרים אלו לא תמיד האנשים שנפגעו מעוניינים להפעיל את חברת הביטוח, על מנת שהפרמיה של הפוליסה לא תעלה.

במקרים אחרים, לנפגע אין את סוג הביטוח המתאים לביטוח נזקי הפח של הרכב, ולכן מתעורר הצורך בהוכחת אשמה והגשת תביעה לאדם שפוגע או שאשם בתאונה, גם אם יש מחלוקת בעניין האשמה, שעשויה ליצור אחריות משותפת של הצדדים המעורבים בתאונה.

עורך דין שבקיא בהתנהלות מול חברות הביטוח, יסביר לכם את זכויותיכם והפיצויים שתוכלו לדרוש, וייצג וילווה אתכם בדיונים בערכאות המתאימות, עד להשגת הפיצוי ההולם..

מהם שני סוגי הנכסים?

ישנם שני סוגים עיקריים של רכוש על פי החוק: מקרקעין ורכוש אישי. נכס מקרקעין הוא הקרקע והמבנים המחוברים אליה באופן קבוע, לרבות בתים ועצים. רכוש אישי, הנקרא גם מיטלטלין, הוא כל רכוש אחר, כגון מכונית, מחשב, תכשיטים או יצירות אמנות.

נזק או הרס עלול להיגרם לשני סוגי הרכוש, ובמקרים אלו לבעל הרכוש יש את הזכות לתבוע את הפיצוי ההולם, בהתאם להערכת מומחה לאחר האירוע שפגע בנכס או ברכוש; או עלות השיקום או ההחלפה של הרכוש שניזוק.

נזקים כתוצאה מהצפת צנרת

במקרים של הצפת צנרת כתוצאה מנזקי צנרת שמתרחשים בדירה בקומה עליונה, בעלי בתים רבים עלולים לסבול מהצפות בבתיהם באופן שמנטרל לחלוטין את מכשירי החשמל, הרהיטים ותכולת בית חשובה. אם יש לכם פוליסת ביטוח דירה או פוליסת ביטוח תכולת דירה, תוכלו לתבוע את חברת הביטוח.

בכל מקרה בו סכום הכסף שהוצע על ידי חברת הביטוח אינו מספק או אינו משקף את חומרת הנזקים שנגרמו, חשוב שתקבלו ייעוץ משפטי לגבי תביעת מלוא הסכומים המגיעים לכם.

מאפייני הגשת תביעה

בשלב הראשון יש ליידע את חברת הביטוח על הנזק שנגרם, ולהגיש את התביעה בהליך הרשמי, בצירוף כל המסמכים המתעדים את הנזק. להודעה הראשונה יש לצרף את כל המסמכים הרלוונטיים המתעדים את הפגיעה שנגרמה ואופן הטיפול בה.

מסמכים נוספים לא פחות חשובים יכולים לתעד אובדן ימי עבודה, נזקים כספיים, מסמכים ואישורים שנוגעים לחוות דעת של שמאי להערכת הנזק שנגרם, צילומי הנזק או כל ראייה רלוונטית אחרת שמתעדת את התרחשות הנזק.

והנה הנקודה שחשוב להפנים:

ברוב המקרים נציגי חברת הביטוח יבקשו לראות תיעוד או מסמכים נוספים, אבל חשוב לא להירתע מהקשיים המוערמים, ולהמשיך את ההתנהלות מול נציגי חברת הביטוח, עד לקבלת הפיצוי המתאים.

למרות הקשיים שנציגי חברת הביטוח ינסו להערים על מנת להצדיק פיצויים נמוכים מאלה המגיעים לכם בפועל, עם הייצוג של עורך דין מומחה בנזקי רכוש רכב ובית, תוכלו למצות את זכויותיכם בהתאם לדרישותיכם, ולהתנהל נכון מול חברת הביטוח, עד להשגת הפיצוי ההולם.

שתף את המאמר:
ווטסאפ
פייסבוק
טלגרם
לינקדאין
אימייל
הדפסה

מאמרים קשורים