איזה שירות משפטי ניתן לקבל למקרי רשלנות רפואית?

רופא או איש צוות רפואי שמבצעים טעות או מחדל במהלך מתן הטיפול, מסתכנים בחשיפה לתביעת רשלנות רפואית, ומטופלים שנפגעו במהלך קבלת טיפול רפואי צריכים להיות מודעים לזכויותיהם המשפטיות ולפנות בהקדם לקבלת ייעוץ משפטי ממומחה בתחום.

חשוב במיוחד להיות מודעים להשלכות המשפטיות במקרה של גרימת נזק ארוך טווח שמתבטא בנכות או בפציעה קשה, או במקרה של פטירת בן משפחה כתוצאה מרשלנות רפואית. מטופלים או בני משפחותיהם צריכים לפנות לייעוץ משפטי בהקדם, כדי לפתוח בהליכים נגד האחראים, ולמצות את הדין עם קבלת פסק דין לפיצוי הולם.

במקרה של פציעה חמורה או נכות קשה, ההשלכות הן ארוכות טווח על איכות חייו של המטופל הנפגע וקיים הסיכון לפגיעה בביטחון הכלכלי.

הנה הנקודה שחשוב להפנים: רשלנות רפואית היא יותר מתאונה

טעויות ומקרי רשלנות רפואית עשויים להתרחש במהלך כל טיפול רפואי, אבל במקרים בהם הטיפול לא בוצע בהתאם לסטנדרטים הרפואיים המצופים מהרופא או מאיש צוות רפואי, והמטופל נפגע כתוצאה מהתרשלות נותן הטיפול, המצב מוגדר רשלנות רפואית. טיפול רפואי או רשלני עלול להתבטא במצבים הבאים:

אבחון מושהה או אבחון שגוי – בדיקות אבחון שגויות או אי ביצוע בדיקות נחוצות, הם תרחישים אשר עלולים להוביל לטיפול שגוי או להעדר טיפול, ולגרום למטופל לנזק חמור.

פציעות לידה – פציעות אלו עלולות להוביל לפגיעות חמורות אצל העובר, כמו למשל פגיעות מוחיות, נזק לעמוד השדרה, שיתוק, שברים וצלקות עקב נקיטה בטכניקות טיפול שגויות או שאינן הולמות במהלך הלידה, כמו גם לפגיעות לאם.

טעויות בטיפול תרופתי – מרשם או מתן שגוי של תרופה (כולל סוג התרופה, מינון, משך צריכת התרופה או אופן השימוש בה).

שגיאות כירורגיות – חפצים רפואיים שנותרו בתוך גוף המטופל, ניתוח מיותר או שגוי, או ניתוח אשר בוצע על האיבר הלא נכון, זיהום כתוצאה מתנאים סניטריים לקויים, או פציעה עקב טכניקת ניתוח לקויה.

עכשיו בואו נדבר רגע על הצעדים להרכבת תביעת רשלנות רפואית והערכת גובה הפיצוי

עורך דין מומחה ברשלנות רפואית מייעץ ללקוחותיו במהלך פגישת הייעוץ הראשונה על סיכויי הצלחת התביעה בבית המשפט. עם בחינת נסיבות המקרה, ובחינת היבטי המקרה שיש לבחון יותר לעומק לשם התמקדות בעילת התביעה, ניתן לקבוע את חוזק התביעה וסיכוייה להתקבל על ידי השופט.

חשוב להבין שכל טיעון משפטי שיצוין בכתב התביעה, חייב להתבסס על עדות של מומחה רפואי בתחום שעליו מתבססת התביעה, כמו למשל, מומחה כירורגי, מומחה הריון ולידה, מומחה רפואת משפחה, וכן הלאה.

עם קבלת חוות הדעת של המומחה הרפואי הניטרלי, עורך הדין יוכל לחזות את סכום הפיצוי אותו ניתן לתבוע, בהתאם לממצאים שיוצגו על ידי המומחה, בתוספת סכום פיצוי לעוגמת נפש, כאב וסבל, אובדן הכנסה, או חלילה מוות בעוולה.

סכום הפיצויים לא ישנה את הפגיעה שנגרמה, אבל הכסף יאפשר שיפור באיכות החיים

אז אם נגרמה פציעה או מחדל חמור לכם או לבן משפחה, חשוב שתבינו שהרופא, איש הצוות הרפואי או הנהלת בית החולים או המרכז הרפואי בו בוצע הטיפול, צריכים לקחת אחריות על התנהלותם.

סכום הפיצוי שייפסק לטובתכם עשוי להעניק לכם תחושת צדק חלקית, גם אם לא קיים שום סכום בעולם שיכול לפצות על חומרת הכאב, הסבל והאובדן שתחוו. סכום הפיצוי יאפשר לכם לממן טיפולים רפואיים יקרים, לשכור שירותי טיפול רפואי, לבצע ניתוח תיקון, לממן שינויים באורח החיים, או כל הוצאה אחרת שתיגרם לכם כתוצאה מעוולת הרשלנות הרפואית שבוצעה.

ייצוג וליווי משפטי של עורך דין מומחה לרשלנות רפואית

עורך דין דניאל חלדרוב יסייע לכם בהשגת המשאבים הכספיים הדרושים כדי לשפר את איכות חייכם בעקבות תרחיש רפואי טרגי. לצוות המקצועי, המיומן והקשוב שלנו יש מומחיות לייעוץ, ייצוג וליווי, בין היתר, גם בהליכים משפטיים מורכבים הנוגעים לרשלנות רפואית.

בפגישת ייעוץ ראשונה, נבין את פרטי המקרה שלכם ונסביר לכם על האופן בו תוכלו להמשיך עם תביעת רשלנות רפואית. מבחינתנו אתם יותר מסתם תיק – אתם ראויים למירב ההבנה והייצוג המשפטי ההולם.

אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שעם הצוות המקצועי המיומן שלנו תקבלו תמיכה, עידוד, ייצוג משפטי והסברה מצוינים בדרככם להחלמה ולמיצוי הדין עם האחראים.

שתף את המאמר:
ווטסאפ
פייסבוק
טלגרם
לינקדאין
אימייל
הדפסה

מאמרים קשורים