כיצד ניתן להגיע לפשיטת רגל?

היקלעות לצרות כלכליות וחוסר יכולת לפרוע חובות יכולה להיות חוויה מלחיצה וסוחפת. פשיטת רגל היא הליך משפטי המאפשר לאנשים פרטיים ועסקים לפרוק או לארגן מחדש את חובותיהם כאשר הם אינם מסוגלים לשלם אותם. עם זאת, התהליך יכול להיות מורכב ויכולות להיות לו השלכות ארוכות טווח על ניקוד האשראי של אדם ויכולתו לקבל אשראי בעתיד. במאמר זה, נדון בתהליך של פשיטת רגל ובאפשרויות העומדות בפני אנשים פרטיים, לרבות פשיטת ובחשיבות פנייה לייעוץ של עורך דין פשיטת רגל.

 

פשיטת רגל היא הליך משפטי המאפשר לאנשים פרטיים ועסקים לפרוק או לארגן מחדש את חובותיהם כאשר הם אינם מסוגלים לשלם אותם. התהליך יכול להיות מורכב ויכול להיות בעל השלכות משמעותיות ולכן חשוב להבין איך הוא עובד ומה האפשרויות העומדות לרשותו.

 

ישנם שני סוגים עיקריים של פשיטת רגל ליחידים: פרק 7 ופרק 13. פרק 7, המכונה גם פשיטת רגל “חיסול”, מאפשר ליחידים לפרוק את חובותיהם הלא מובטחים, כגון חובות כרטיסי אשראי וחשבונות רפואיים. על מנת לזכות בפרק 7, על יחידים לעבור מבחן אמצעים, אשר משווה את הכנסתם להכנסה החציונית של המדינה וקובע אם יש להם מספיק הכנסה פנויה כדי להחזיר את חובותיהם.

 

כדי להגיש בקשה לפשיטת רגל יש צורך בהגשה בקשה לבית המשפט לפשיטת רגל. כמו כן, הם יידרשו להשתתף באסיפת נושים, בה הם יחקרו לגבי חובותיהם ונכסיהם.

 

חשוב לציין שלהליך זה יכולות להיות השלכות ארוכות טווח על ניקוד האשראי של אדם ויכולתו לקבל אשראי בעתיד. 

 

תמיד מומלץ לפנות לייעוץ של עורך דין פשיטת רגל לפני קבלת כל החלטה להגיש בקשה לפשיטת רגל, שכן הוא יכול לייעץ לך על דרך הפעולה הטובה ביותר בהתבסס על הנסיבות הייחודיות שלך. בנוסף, היוועצות עם עורך דין יכול לעזור לכם לנווט את ההליך המשפטי המורכב ולהבטיח שזכויותיכם מוגנות לאורך כל התהליך.

 

לסיכום: פשיטת רגל היא הליך משפטי המאפשר לאנשים פרטיים ועסקים לפרק או לארגן מחדש את חובותיהם כאשר אין ביכולתם לשלם אותם. חשוב להבין את האפשרויות הקיימות ואת ההשלכות, ולפנות לייעוץ של עורך דין פשיטת רגל לפני קבלת כל החלטה להגיש בקשה לפשיטת רגל.

שתף את המאמר:
ווטסאפ
פייסבוק
טלגרם
לינקדאין
אימייל
הדפסה

מאמרים קשורים