השגת פיצויים בגין תאונות ונזקי עבודה

יש מעסיקים שמנסים להמעיט בחשיבות אחריותם כלפי עובדיהם שנפגעו במסגרת עבודתם ובמקום העבודה, ומנסים להתנער מאחריותם, תוך האשמת העובדים במקום לקחת אחריות על תנאי עבודה לא בטוחים.

לעובדים יש את הזכות לתבוע פיצויים בגין פגיעה במקום העבודה, עם ליווי וייצוג של עורך דין מנוסה בתחום תאונות עבודה שמסייע בגביית הפיצויים בגין טיפול רפואי, אובדן שכר, נכות וטראומה רגשית.

מה לעשות לאחר פגיעה במקום העבודה?

בין אם נפגעתם כתוצאה מהחלקה על משטח חלק בעבודה שלא היה מאובטח, או שאתם סובלים מפציעת מתח חוזרת כעוזרים מנהליים, חשוב שתקבלו את הטיפול הרפואי המתאים. עורך דין דניאל חלדרוב מתמחה בתאונות עבודה, והצוות המקצועי במשרדנו בקיא בהשלכות החמורות של העדר קבלת טיפול רפואי מתאים.

לאחר קבלת הטיפול הרפואי, יש ליידע את הממונה במקום העבודה על התאונה או הפציעה. שני השלבים האלה – קבלת תיעוד רפואי של הפציעות והודעה לממונה – הם מרכיבים חיוניים לשאיפה לפיצוי כולל והוגן.

איך לתבוע פיצוי?

כל מעסיק נדרש, על פי חוק, לבטח את עובדיו, וכל עובד חייב להכיר את זכויותיו הנוגעות לפיצוי במקרה של תאונת עבודה, אבל חשוב לא פחות לפנות לייעוץ משפטי של עורך דין שמכיר את חוקי האחריות והרשלנות בישראל, שנוגעים לפציעות בעבודה. אלו ההיבטים העיקריים שעובדים חייבים להכיר בנוגע לזכאותם לתבוע פיצוי לאחר תאונת עבודה:

  • פיצוי העובדים מתבצע במסגרת ביטוח שמשולם על ידי מעסיקים.
  • המעסיק שלך מגיש תביעה בשם העובד לחברת הביטוח.
  • זכות העובד היא לראות את התביעה והמידע הנלווה לה.
  • הגשת תביעת פיצויים בגין תאונת עבודה אינה בהכרח מונעת מהעובד לנקוט בצעדים משפטיים עתידיים.

עובדים רשאים לדרוש פיצוי גם בגין אובדן שכר במהלך תקופת ההחלמה מהפציעות במקום העבודה. גם במקרה בו העובד יכול לשוב לעבודה, אבל הכנסתו תהיה נמוכה יותר בגלל נכות חלקית ויכולות פיזיות מוגבלות, עורך דין מומחה בתאונות דרשים יחתור להשגת השכר האבוד העתידי.

הגשת תביעה בגין נזקי גוף

עובדים יכולים להגיש תביעה בגין פגיעה אישית נגד המעסיק או נגד צד שלישי שגרם או תרם לפציעות. חשוב להבין שניתן להגיש תביעה להשבת נזקים החורגים ממגבלות פוליסת ביטוח פיצויי עובדים, ולקבל ייעוץ משפטי של עורך דין מומחה בתחום שיסייע בקבלת הפיצויים.

לעובדים שנפגעו במקום העבודה מגיע לקבל פיצוי על טיפול רפואי שקיבלו בעבר ועל טיפולים עתידיים שיידרשו. הטיפולים עשויים לכלול את עלות הנסיעות לקבלת הטיפולים, קבלת טיפול ביתי, רכישת או השכרת ציוד רפואי בבית, רכישת תרופות מרשם, שיקום ופיזיותרפיה, טיפול בבריאות הנפש, או כל טיפול אחר שנדרש כתוצאה מהפגיעה במקום העבודה.

כאב וסבל ועוגמת נפש

פציעות במקום העבודה יוצרות מצוקה רגשית ופיזית. כאב וסבל הוא כינוי גורף לנזקים אלו הראויים לפיצוי. חשוב להבין שלא כל אי הנוחות והסבל שהנפגע חווה מתבטאים בפגיעות גופניות בלבד, ועורך דין מומחה בתחום עותר לפיצוי גם בגין ההשלכות הרגשיות והפסיכולוגיות של פגיעה בעבודה, לרבות כעס, תסכול, אבל, דיכאון וחרדה.

נכות או עיוות הם מצבים שעלולים לשנות לצמיתות את החיים והעתיד, בין אם הסבל כרוך בוויתור על השתתפות בפעילות ספורט אהובה, אי יכולת לנהוג, או כל אובדן אחר, גופני או רגשי, שאדם חווה כתוצאה מפגיעה במקום העבודה, והפיצוי נדרש בגין ירידה באיכות החיים.

נציגי חברות הביטוח או שופט בית הדין לעבודה דורש הוכחות להתרחשות הפציעות הגופניות והנפשיות, וראיות אלו מוצגות על ידי עורך דין שמגיש במסגרת התביעה את כל התיעוד, העדויות והראיות הרלוונטיות להוכחת עילת התביעה.

בשורה התחתונה, חשוב לקבל את הייצוג והליווי של עורך דין מומחה בתחום

עורך הדין דניאל חלדרוב מתמחה בתאונות עבודה ומסייע ללקוחותיו להתנהל נכון בתביעה נגד מעסיקים. הצוות במשרדנו מבין את הלחץ הכלכלי שמופעל על נפגעים ובני משפחותיהם כתוצאה מפציעה במקום העבודה, לכן חשוב לקבל את הטיפול המקצועי והמיומן בהגשת התביעה המתאימה, וניהול כל ההיבטים המשפטיים, על מנת שתוכלו להתמקד בהחלמתכם.

אז אם נפצעתם במסגרת העבודה או במקום העבודה, או שאיבדתם בן משפחה כתוצאה מתאונת עבודה, פנו עוד היום למשרדנו בטלפון או דרך האתר, על מנת לקבוע פגישת ייעוץ במהלכה נבחן את נסיבות המקרה, ונמליץ על התנהלות נכונה עד למיצוי הדין עם האחראים.

שתף את המאמר:
ווטסאפ
פייסבוק
טלגרם
לינקדאין
אימייל
הדפסה

מאמרים קשורים